1500 kinderen en 250 volwassenen verenigen zich in ACT AS ONE voor klimaatbewustwording

Stichting BewuSD richt zich op het bevorderen van de bewustwording van de gevolgen van klimaatverandering op Schouwen-Duiveland. Samen denken en werken aan nieuwe inzichten, ideeën en initiatieven. BewuSD organiseerde op 10 september 2021 een grote actie met 1500 kinderen en 250 volwassenen onder de naam ACT AS ONE. Er werd een videoclip opgenomen met een duidelijke oproep aan de wereldleiders die naar de klimaatconferentie in Glasgow afreisden. Via social media is de clip ruim 1 miljoen keer gedeeld. De klimaatanimatie is vertoond in Glasgow, waarmee de kinderen van Schouwen-Duiveland internationaal van zich hebben laten horen. Ook op het Nationaal Deltacongres in Maastricht en bij de aankomst van de klimaatmars in Rotterdam is de video getoond. Om aandacht voor de stijgende zeespiegel te vragen is op de graansilo in Zierikzee een grote peilschaal geplaatst. De stichting is nu bezig met een nieuwe actie voor 2022. De projecten van BewuSD worden ondersteund door Stichting Zeeuwse Publieke Belangen.