Over de stichting

Stedin Groep kocht in 2017 het netwerkbedrijf DNWG en netbeheerder Enduris van PZEM. Stedin Groep bestaat nu uit Stedin Netbeheer, NetVerder en DNWG, en bedient het grootste deel van de Randstad, waaronder Den Haag, Utrecht, Rotterdam, het Rijnmond haven- en Botlekgebied, en Zeeland.

De ontwikkeling van de energietransitie, werkgelegenheid en energievoorziening in Zeeland zijn voor de Zeeuwse gemeenten en de provincie als voormalig aandeelhouders van PZEM van groot belang. Daarom is Stichting Zeeuwse Publieke Belangen opgericht. Zowel Stedin Groep als gemeenten en provincie zijn hierin vertegenwoordigd.

Via de stichting stimuleren de drie partners de overgang naar duurzame energie in Zeeland door energieprojecten te financieren. Samen maken we werk van de Zeeuwse energietransitie.

Het bestuur bestaat uit vertegenwoordigers vanuit de partners:

• Vereniging van Zeeuwse Gemeenten: Loes Meeuwisse
  • Provincie Zeeland: Dick van der Velde
  • Stedin Groep: David Peters en Rikus van den Kieboom

De stichting is opgericht voor tien jaar, waarbij na vijf jaar wordt geƫvalueerd of voortzetting nog wenselijk is.