Budget aanvragen

De energietransitie vereist vaak enorme investeringen. Stichting Zeeuwse Publieke belangen (SZPB) gelooft in de kracht van duurzame energie in Zeeland. We betrekken daar graag alle partijen bij met groene initiatieven. Duurzame projecten steunen we met een financiële bijdrage vanuit het fonds. Investeringsbudget is beschikbaar voor initiatieven die bijdragen aan het versnellen van de energietransitie. Denk aan oplossingen die ervoor zorgen dat ons net voorbereid is op de komende uitdagingen en genoeg netcapaciteit heeft, het versnellen van de warmtetransitie, of demonstratieprojecten voor het MKB.

Hoe dien ik een aanvraag in?

Wilt u aanspraak maken op hulp bij uw financiering? Dan is het belangrijk dat uw voorstel voldoet aan de criteria en dat u het stappenplan volgt.

Criteria*

Uw initiatief:

• Versnelt de energietransitie en klimaatdoelstellingen in Zeeland;
  • Is gedragen door de provincie, gemeenten en netbeheerder;
  • Is reproduceerbaar;
  • Heeft een maatschappelijk karakter en bevordert samenwerking;
  • Is vernieuwend voor Zeeland en het energiesysteem in Zeeland.

* Uw project maakt meer kans op subsidie door de stichting als aan meer of alle criteria wordt voldaan.

"Met het budget uit het fonds voelen wij ons echt gesteund. Fijn dat het aanvragen ervan zo eenvoudig is."

Melissa Ernst van ZMf

Benodigde documenten

Bespreken

Vervolgens kunt u contact opnemen met een van onze contactpersonen om uw aanvraag te bespreken:

Vervolg

Indien uw aanvraag volgens de contactpersoon in aanmerking kan komen voor subsidie, wordt de aanvraag besproken met de volledige taskforce. Bij akkoord, wordt uw aanvraag voorgelegd aan het bestuur van de stichting.

Stichting Zeeuwse Publieke Belangen verstrekt geen leningen of bijdragen voor jaarlijks terugkerende exploitatietekorten.

Heeft u nog vragen?

Stel ze gerust: we beantwoorden ze graag. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met een van de contactpersonen bij de partners van SZPB.