Initiatieven

De Zeeuwse energietransitie, daar werken we samen aan. En dan ook écht met z’n allen. Met uw duurzame initiatief staat u dan ook niet alleen. Zo kunt u hulp krijgen bij de financiering ervan. Van elektrisch vervoer tot het verduurzamen van de gebouwde omgeving of grootschalig duurzaam energie opwekken: samen maken we Zeeland duurzamer.

Een van de grootste uitdagingen in de Zeeuwse energietransitie is zorgen voor voldoende capaciteit in het elektriciteitsnet. Door extra zonne- en windenergie dreigt opstopping (congestie) in de netten. De stichting heeft daarom bijzondere interesse in projecten die zich richten op het voorkomen of opheffen van congestie. Daarnaast legt de stichting de focus op projecten rondom de warmtetransitie en demonstratieprojecten voor het MKB.

Richt uw project zich op een ander gebied? Ook dan kunt u uiteraard een aanvraag indienen. Indien uw project aansluit op onze criteria, maakt u kans op subsidie.